Mentale zorg voor medewerkers
Gezonde medewerkers dragen bij aan een gezond bedrijf
De Arbowet schrijft een actief PSA-beleid voor. Uw bent een werkgever met hart voor uw medewerkers. Uw medewerkers hebben omgekeerd ook hart voor de zaak. Toch gebeuren er soms dingen in het leven van uw medewerker die hun weerslag hebben op hun functioneren. Werk en privé is niet altijd te scheiden. Als goede werkgever wilt u graag iets voor uw medewerker betekenen, zodat verzuim voorkomen of verkort kan worden. En zodat uw medewerker weer 'lekker in zijn vel' kom te zitten. Met alle positieve effecten van dien.
Méér dan kosten besparen
Beperken van verzuim, of, nog liever, het voorkomen ervan levert u meer op dan een vaak grote kostenbesparing. De meest productieve medewerkers, zijn medewerkers die tevreden zijn met zichzelf en hun werk. Zij zijn trots op wat zij presteren en dragen meer bij dan alleen het uitvoeren van hun taak. Een mentaal gezonde en evenwichtige medewerker draagt positief bij aan de werksfeer en het team. Zij is betrouwbaar en effectief. Hij is emotioneel stabiel en is een stimulerende factor in het bedrijf.
Signalen om in actie te komen:
- veel (kortdurend) verzuim;
- er is altijd 'gedoe' met deze medewerker;
- medewerker reageert explosief/negatief op feedback en lijkt 'niet aan te sturen';
- collega's klagen over deze medewerker;
- geroddel en gekibbel;
- emotionele reacties op ogenschijnlijk kleine gebeurtenissen;
- tijdens functioneringsgesprekken geeft medewerker aan niet lekker in zijn vel te zitten;
- somberheid, verslapen, te laat komen, afspraken structureel niet nakomen enz.
Graag kijk ik met u mee naar mogelijkheden om uw medewerker te ondersteunen, zodat verzuim kan worden voorkomen of verkort. En zodat uw medewerker weer optimaal kan gaan functioneren, zowel op het werk als privé.
Eerder succesvol geweest bij:
- herstel na burnout
- oplossen van arbeidsconflicten wegens emotionele/mentale problemen
- omgaan met chronische pijnklachten
- omgaan met ingrijpende privé-gebeurtenissen (verlies van partner, kind, relatie e.d.)
- herstel na traumatische/diep-ingrijpende gebeurtenissen op de werkvloer
- hervinden van motivatie en zingeving
De Arbowet schrijft een actief PSA-beleid voor. Uw bent een werkgever met hart voor uw medewerkers. Uw medewerkers hebben omgekeerd ook hart voor de zaak. Toch gebeuren er soms dingen in het leven van uw medewerker die hun weerslag hebben op hun functioneren. Werk en privé is niet altijd te scheiden. Als goede werkgever wilt u graag iets voor uw medewerker betekenen, zodat verzuim voorkomen of verkort kan worden. En zodat uw medewerker weer 'lekker in zijn vel' kom te zitten. Met alle positieve effecten van dien.
Méér dan kosten besparen
Beperken van verzuim, of, nog liever, het voorkomen ervan levert u meer op dan een vaak grote kostenbesparing. De meest productieve medewerkers, zijn medewerkers die tevreden zijn met zichzelf en hun werk. Zij zijn trots op wat zij presteren en dragen meer bij dan alleen het uitvoeren van hun taak. Een mentaal gezonde en evenwichtige medewerker draagt positief bij aan de werksfeer en het team. Zij is betrouwbaar en effectief. Hij is emotioneel stabiel en is een stimulerende factor in het bedrijf.
Signalen om in actie te komen:
- veel (kortdurend) verzuim;
- er is altijd 'gedoe' met deze medewerker;
- medewerker reageert explosief/negatief op feedback en lijkt 'niet aan te sturen';
- collega's klagen over deze medewerker;
- geroddel en gekibbel;
- emotionele reacties op ogenschijnlijk kleine gebeurtenissen;
- tijdens functioneringsgesprekken geeft medewerker aan niet lekker in zijn vel te zitten;
- somberheid, verslapen, te laat komen, afspraken structureel niet nakomen enz.
Graag kijk ik met u mee naar mogelijkheden om uw medewerker te ondersteunen, zodat verzuim kan worden voorkomen of verkort. En zodat uw medewerker weer optimaal kan gaan functioneren, zowel op het werk als privé.
Eerder succesvol geweest bij:
- herstel na burnout
- oplossen van arbeidsconflicten wegens emotionele/mentale problemen
- omgaan met chronische pijnklachten
- omgaan met ingrijpende privé-gebeurtenissen (verlies van partner, kind, relatie e.d.)
- herstel na traumatische/diep-ingrijpende gebeurtenissen op de werkvloer
- hervinden van motivatie en zingeving
"Wij hebben al diverse keren medewerkers zeer tot onze tevredenheid laten begeleiden door Elma. Zij denkt goed mee en we zien duidelijke verbetering bij onze medewerker. - leidinggevende technisch bedrijf uit Reusel |
Kosten
Een traject wordt trapsgewijs opgebouwd en bestaat uit drie fases:
Fase 1: telefonische kennismaking met verzuimbegeleider en/of leidinggevende, hierin wordt het verzoek tot ondersteuning onderbouwd. Hierna volgt een telefonische kennismaking met de medewerker waarin de afspraak voor het intakegesprek wordt gemaakt.
Fase 2: intake, bestaand uit een schriftelijke anamnese en een persoonlijk gesprek van ca. anderhalf uur. Hierin wordt de probleemstelling helder gemaakt, wordt de hulpvraag en wens van cliënt besproken en wordt een behandelplan voorgesteld. Indien de medewerker hiermee akkoord is, gaat het voorstel -zonder medische informatie- naar de leidinggevende voor akkoord.
Fase 3: behandeltraject, bestaand uit een vooraf afgesproken aantal persoonlijke consulten met medewerker. EMDR kan onderdeel zijn van het behandeltraject. Indien nuttig en nodig vindt overleg plaats met de bedrijfsarts, dit kan zowel op verzoek van de psychosociaal therapeut als de bedrijfsarts.
Gedurende het gehele traject kan uw medewerker 24/7 zonder extra kosten gebruik maken van het online platform MyMindspace voor online coaching tussen de sessies door. De ervaring leert dat dit de voortgang van het proces zeer ten goede komt.
Kosten (exclusief 21% btw):
Fase 1: kosteloos
Fase 2: € 275,-
Fase 3: op basis van offerte op maat, uitgaand van standaard uurtarief à € 135,-
Fase 1: telefonische kennismaking met verzuimbegeleider en/of leidinggevende, hierin wordt het verzoek tot ondersteuning onderbouwd. Hierna volgt een telefonische kennismaking met de medewerker waarin de afspraak voor het intakegesprek wordt gemaakt.
Fase 2: intake, bestaand uit een schriftelijke anamnese en een persoonlijk gesprek van ca. anderhalf uur. Hierin wordt de probleemstelling helder gemaakt, wordt de hulpvraag en wens van cliënt besproken en wordt een behandelplan voorgesteld. Indien de medewerker hiermee akkoord is, gaat het voorstel -zonder medische informatie- naar de leidinggevende voor akkoord.
Fase 3: behandeltraject, bestaand uit een vooraf afgesproken aantal persoonlijke consulten met medewerker. EMDR kan onderdeel zijn van het behandeltraject. Indien nuttig en nodig vindt overleg plaats met de bedrijfsarts, dit kan zowel op verzoek van de psychosociaal therapeut als de bedrijfsarts.
Gedurende het gehele traject kan uw medewerker 24/7 zonder extra kosten gebruik maken van het online platform MyMindspace voor online coaching tussen de sessies door. De ervaring leert dat dit de voortgang van het proces zeer ten goede komt.
Kosten (exclusief 21% btw):
Fase 1: kosteloos
Fase 2: € 275,-
Fase 3: op basis van offerte op maat, uitgaand van standaard uurtarief à € 135,-